torsdag, januari 08, 2009

Mathias Knutsson finns inte!

Jag vill än en gång tacka er för alla positiva kommentarer och all uppskattning jag har fått efter publiceringen av ledaren ”Att våga lyfta blicken”. Jag ska göra mitt yttersta för att förtjäna ert stöd och ert förtroende. Flera skriver att artikeln har väckt många tankar om politikens villkor och politikerrollen, vilket även Mats Pettersson skriver om i sitt debattinlägg i Kristianstadsbladet.

Mats Pettersson skriver insiktsfullt och med humor om både politikens och politikerns utmaningar: ”Efter att ha läst artikeln frågar jag mig om detta är på riktigt eller "hitte-på"? Finns det verkligen politiker i vår lilla ankdam som har mod att utmana det bestående - läs insnöade - och driva egna teser, vara intresserad av att förändra/förnya, och inte minst ha ett - som det verkar - äkta engagemang för politiken i Kristianstad? Det sägs att han ju inte är ens härifrån! Nej, det låter för bra. Mathias Knutsson finns inte ...”

Sen var det där med att jag känns som ett UFO... Jag får väl säga som Barack Obama: "I was born on Krypton and sent by my father, Jor-El, to save the planet Earth".

Läs gärna mer i Kristianstadsbladet

Mathias Knutsson (som definitivt finns…)

Inga kommentarer: