torsdag, augusti 03, 2006

Partiledarens barn och andras ungar!

Hittade ett intressant uttalande av Lars Ohly i Dagens Industri. DI intervjuar riksdagspartiernas partiledare inför valet och ger även läsarna möjlighet att ställa frågor till politikerna. En frågeställare påtalar att familjen Ohlys egna val inte helt överensstämmer med vänsterns politik…

Hur försvarar du att vänsterpartiet är emot privatskolor när ditt eget barn går på privatskola?/Skruvat
Lars Ohly svarar: Det är jag som är partiledare och därmed en offentlig person, mina barns livsval har ingen med att göra.

Det var ett utmärkt klargörande Lars! Då vill ju du och jag exakt samma sak: att våra egna barn ska få göra sina egna livsval och fritt välja skola! Skillnaden mellan oss tycks då vara att jag tycker att dina barn ska samma rättigheter och valfrihet som mina barn, medan du vill begränsa mina barns möjligheter att välja skola… Men det är klart - någon skillnad måste det ju vara mellan partiledarens barn och andras ungar!

Mathias Knutsson

1 kommentar:

Anonym sa...

Lars Ohly tycks ha forkastat kommunismen men han bekanner sig fortfarande till grundtanken: alla ska ha det lika javligt. Ja alla utom partieliten

@Mathias. Varfor har DU av alla manniskor INTE lamnat kolden, skatterna och dryghet i Sverige? Vi vantar på dig! Det tar dig en dag att fixa ett bra jobb med en lon och bonuspaket som ”pa den gamla goda tiden”.