måndag, maj 28, 2007

Bad boys, what you gonna do when they come for you

Jag kan inte låta bli att tänka på TV-serien ”Cops” när jag läser om Per Gahrtons senaste eskapader och misstänkta rattfylla. I likhet med seriens förbrytare finns det ingen hejd på Gahrtons idiotiska bortförklaringar till varför han var rejält berusad efter att ha krockat utanför Everöd. Till Aftonbladet säger Gahrton: ”- Men jag drack några starköl efter olyckan. De låg i baksätet och var det enda som fanns till hands. Det var en lång väntan på bärgaren och jag tyckte inte det gjorde något om jag drack några öl eftersom min bil skulle bärgas. Jag behövde lugna ner mig.”

TV-seriens korkade bovar och vimmelkantiga pundare är lika kreativa som Gahrton. ”Va, är bilen stulen? Jag har lånat den av en polare som jag inte vet namnet på eller var han bor, men hans polares tjejs granne bad mig ta hand gräset under filten i baksätet och paketet som snuthunden sniffar på…"

Jag kan förlika mig med tanken att en narkotikapåverkad och tungt kriminellt belastad person kommer med helt absurda undanflykter men jag ställer betydligt högre krav på en ledande politiker i ett riksdagsparti.

Mathias Knutsson

Inga kommentarer: