tisdag, maj 22, 2007

Den nya styrelsen samlades för första gången...

Sent omsider lyckades jag att samla den nyvalda styrelsen för Centerpartiet i Kristianstad. När jag valdes till ordförande i mars så deklarerade jag tydligt att jag kommer att verka för en genomgripande förnyelse och utveckling av partiet och borgerligheten i Kristianstad.

Självklart kommer en del att streta emot vilket ibland är bra eftersom det då och då behövs lite grus såväl som olja i vårt maskineri. Det viktiga är dock att alla inser att vi måste ha ett lösnings- och resultatorienterat perspektiv istället bara för att sitta och älta samma problem gång på gång. Det gläder mig att det finns några nya krafter i partiet som är beredda att arbeta tillsammans för att lyfta både Centerpartiet och Kristianstad. Nu kavlar vi upp skjort- och blusärmarna och ser till att vi vinner valen 2009, 2010 och 2014.

Mathias Knutsson

Inga kommentarer: