torsdag, maj 24, 2007

Fortsatta diskussioner om E22:an

De senaste två dagarna har jag att tillbringat på resande fot och på möten i kungliga huvudstaden. Huvudsyftet med resan var ett möte med centergruppen inom Sveriges Kommuner och Landsting, SKL. Vi träffade Leif Zetterberg, statssekreterare med ansvar för infrastrukturfrågor på näringsdepartementet, och diskuterade bland annat Europaväg 22. Det pågår ett intensivt arbete hos samtliga intressenter för att möjliggöra en snabb utbyggnad och upprustning av E22:an. Jag hoppas att jag inom kort kan ge er mer och mycket spännande information.

Jag passade även på att träffa flera kära vänner och affärskontakter från min tid i Stockholm. Det är en liten bonus med tjänsteresorna till Stockholm – det är så enkelt att boka ett lite tidigare tåg så hinner jag nästan alltid träffa några ”kompisar från förr”.

Mathias Knutsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag väntar med spänning på nya besked om E22:an. Kan det inte vara en bra idé att låta AP-fonderna gå in med lite kosing i det nya bolaget ni bildat? Dom är ju visserligen vinstdrivande men om man tar ut vägavgifter så löser det saken - då får vi ju både bredare vägar och bättre pensioner.

/Pym

Mathias Knutsson sa...

Tack för din kommentar,

Jag lovar att återkomma så snart jag kan ge mer information.

Mvh
Mathias Knutsson