tisdag, mars 20, 2007

Ordförande Knutsson

Igår kväll valdes jag till ordförande för Centerpartiet i Kristianstad, och årsmötet gav mig och styrelsen flera tydliga uppdrag. Förväntningarna är högt ställda: vi ska stärka vår politiska profil, nå ut till nya väljargrupper, vitalisera partiorganisationen samt värva nya, engagerade och gärna unga medlemmar… Det är förvisso samma utmaningar som styrelsen ställts inför under de tre senaste decennierna, men igår var diskussionen kring frågorna intensiv, fokuserad och hoppfull vilket vittnar om att det finns en stor tilltro till den nyvalda styrelsens förmåga och kraft att utveckla Centerpartiet i Kristianstad.

Jag är stolt över att jag har fått medlemmarnas förtroende att leda partiet till nya och välförtjänta framgångar. Jag kommer att göra mitt yttersta för att Centerpartiet ska stärkas, moderniseras och bli det ledande partiet i Kristianstad.

Ni kan läsa mer om vårt årsmöte i Norra Skåne.

Mathias Knutsson

Inga kommentarer: