fredag, februari 01, 2008

Om den tid som varit...

Efter varje månad kommer jag att summera och kommentera lite av allt som har hänt på min blogg. Under januari har jag för första gången mätt antalet besök på min blogg och det gläder mig att bloggen har så många läsare. Det är intressant att en liten privat blogg utan reklam och mängder av länkar kan locka drygt 2 000 personer att besöka bloggen nästan 2 600 gånger under en månad. Det är också spännande att se läsarkretsens geografiska spridning – bloggen lockar faktiskt läsare över hela världen.

De mest lästa artiklarna under januari har varit ”Utan burka eller bara bröst”, ”Klimatmötet på Bali” och ”Fred Thompson hoppar av republikanernas primärval”. Min kommentar om svenska feministers oförmåga och ovilja att arbeta med de centrala frågorna om jämlikhet var inte bara den i särklass mest lästa utan även den mest kommenterade och debatterade. Under några timmar på eftermiddagen den 10 januari så var ”Utan burka eller bara bröst” förstaartikel på Aftonbladets bloggportal vilket självklart drog mängder av besökare och debattörer.

Dagens klipp på Kristianstadsbladets ledarsida om mitt ställningstagande i arenafrågan kommer säkert att locka nya och lokala läsare till min blogg. Jag inbjuder alla mina läsare att ge sin syn på arenaprojektet och jag ger även er en möjlighet att delta i en omröstning om vi ska ha en folkomröstning… Ni kan rösta under hela februari månad!

Mathias Knutsson

Inga kommentarer: