onsdag, januari 17, 2007

En stolt och tillrättavisad fader

Efter gårdagens dystra beskrivning av valen till de kommunala bolagen vill jag förgylla er tillvaro med en liten solskenshistoria från mitt eget liv.

I morse skulle barnen – enligt pappas plan – åka hemifrån i arla morgonstund och äta frukost på dagis. Men våra små underverk ville hellre äta frukost hemma så jag ringde till dagis och meddelande att barnen skulle komma lite senare. Det som därefter händer kommer jag nog aldrig att glömma. När jag väl lagt på luren så utbrister min son som är tre år och nio månader gammal: - Pappa, du får inte säga hej och hej hej utan du ska säga god morgon och god dag!

Barn är verkligen fantastiska och min sons helt underbara uppmaning har fått mig att le och skratta hela dagen. Jag kunde inte ens föreställa mig att jag kunde bli så glad och stolt över att bli tillrättavisad…

Mathias Knutsson

Inga kommentarer: