söndag, januari 01, 2012

Gott nytt år!

Jag vill inleda bloggåret 2012 med att önska alla gamla och nya läsare ett riktigt gott nytt år!

Jag hoppas att ni – i likhet med mig - fick uppleva ett festligt och härligt slut på 2011 tillsammans med nära och kära. Mitt eget nyårsfirande inleddes med att jag och mina äldsta barn uppvaktade min syster som nyligen fyllt femtio år. Efter några timmars trevlig samvaro med släkt och vänner uppe i Småland begav vi oss sedan hemåt för att fira nyår med övriga familjen i Kristianstad.   

När jag nu på årets första dag sjunker ner i favoritfåtöljen och blickar tillbaka på det gångna året så återupplever jag ett fantastiskt år som gett mig så mycket glädje, nya idéer och spännande utmaningar. Jag känner främst enorm lycka, tacksamhet och stolthet över min lille son som kom till världen i slutet av mars och som härom dagen fyllde nio månader. 

Ute i den stora världen präglades 2011 i hög grad av alla otänkbara och ofattbara händelser: katastroferna i Japan, svälten på Afrikas horn, den arabiska våren, vansinnesdåden i Norge och att den allt djupare ekonomiska krisen. Jag är övertygad om att även 2012 kommer att bli ett händelserikt år fyllt av både väntade - och fullständigt oväntade – händelser som påverkar och förändrar våra liv.

Oavsett om det är stora världsomvälvande nyheter eller vardagsnära skeenden så kommer jag att reflektera och kommentera på min blogg. Det är min förhoppning att mina läsare även fortsättningsvis kommer att uppskatta min blogg och jag ser fram emot ett givande utbyte av tankar och idéer!

Mathias Knutsson

Inga kommentarer: