måndag, december 03, 2007

Likt Bambi på hal is

Det är inte bara jag som har upptäckt vilka bekymmer Sverigedemokraterns företrädare får när de avkrävs svar och förtydliganden av sin egen politik. Nu senast är det Sverigedemokraternas arbetsmarknadspolitiske talesman Per Björklund som hamnar i bekymmer när han uttalar sig i ”Dagens Arbete”. Ett urval av citat från artikeln:

”Är det din ståndpunkt eller talar du för partiet?”

”Jag talar för partiet.”

”Kan du sammanfatta sd:s arbetsmarknadspolitik.”

”Nja, det vet jag inte …”

”Att utländska företag inte ska få konkurrensfördelar. Det står i ert program om Ekonomisk politik.”
”Det har inte jag varit med och skrivit. Det får du ta med någon annan.”

”Men det handlar ju också om arbetsmarknadspolitik, ni skriver en massa om hur arbetsmarknaden ska regleras där. Och arbetsmarknaden är ditt område, så det borde du väl känna till?””Nej, jag kan ingenting om det där, det får du ta med den som har skrivit programmet.”


Jag vill avslutningsvis be Bambi om ursäkt för att jag använder namnet i detta sammanhang. Jag tyckte bara att Bambiliknelsen passade så bra: okontrollerad irrfärd iförd brun klädnad och med stora vita fläckar…


Mathias Knutsson

Inga kommentarer: