onsdag, september 23, 2009

Mot nya utmaningar...

“This is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning”

Winston Churchill, efter slaget vid El-Alamein i Egypten 1942

Efter sex härliga, spännande och fantastiskt utvecklande år i Kristianstad så har jag och min familj bestämt oss för att flytta till Växjö. Beslutet har växt fram under det senaste året och i augusti gick flyttlasset tolv mil uppströms längs Helgeå.

Det har varit ett svårt - men samtidigt självklart – val att lämna Kristianstad. Det finns nämligen starka familje- och hälsoskäl bakom beslutet att flytta till Växjö. Vi får dels ett starkare socialt nätverk vilket sannerligen behövs när barnaskaran växer och dels hoppas vi att våra barns astmaproblem kommer att bli lindrigare när vi bor i de djupa, gröna och friska småländska skogarna.

Det har ingalunda varit enkelt att lämna Kristianstad. Vi saknar alla våra underbara vänner och den förträffliga stämningen i Lilla Paris. Jag har dessutom mycket svårt att släppa mitt politiska engagemang för Kristianstad. Det kommer att ta lång tid innan jag kan förlika mig med tanken att jag numera saknar möjlighet att förverkliga den politik som jag fick väljarnas förtroende att driva efter valet 2006.

Jag hoppas att alla väljare, sympatisörer och bloggläsare förstår och respekterar mitt beslut. Det är min förhoppning att jag även i framtiden kommer att ha möjlighet att verka för att utveckla och stärka Kristianstad, Skåne och Sverige.

Roller, uppdrag, befattningar och postadresser kan alltid (lätt) förändras, men jag garanterar er att min politiska vilja, drivkraft och övertygelse alltid kommer att finnas kvar.

Med detta tillkännagivande så avslutar jag inlägg nummer 400 på min blogg och hälsar er hjärtligt välkomna att följa med mig på min bloggresa mot inlägg nummer 4000.

Mathias Knutsson

2 kommentarer:

Markus "LAKE" Berglund sa...

Lycka till!

Ps. Småland rulez!

Mathias Knutsson sa...

Tack Markus!

Mvh
Mathias