måndag, september 11, 2006

Varför har jag inte 48 timmar per dygn till mitt förfogande?

Det är skönt att känna att vi har medvind nu när vi går in i den sista veckan av valrörelsen. Alla positiva och uppmuntrande ord från väljare och sympatisörer stärker och ger lite extra kraft och energi. Idag har jag deltagit i två skoldebatter, besökt Österänggymnasiet och C4-gymnasiet samt träffat styrelsen för den somaliska kulturföreningen i Kristianstad. Debatterna gick nästan för bra för alliansen – vänsterkartellen börjar allt mer hänga med huvudet och de tycks inse att väljarna kommer att rösta bort dem den 17 september. Mötet med somaliska kulturföreningen var givande och de har många bra förslag på hur vi kan öka integrationen, skapa fler riktiga jobb och förbättra för den somaliska gruppen i Kristianstad. Jag kommer att göra mitt yttersta för att fler kristianstadsbor – oavsett etniskt ursprung eller kulturell bakgrund – ska kunna få ett riktigt arbete och försörja sig själv och sin familj. Alla förtjänar något bättre än dagens arbetslöshet, bidragsberoende och utanförskap.

Mathias Knutsson

Inga kommentarer: