onsdag, mars 14, 2007

Change is certain; progress is not

Snart har det gått ett halvår sedan valet och allt fler efterlyser majoritetens förslag för att utveckla och stärka Kristianstad. Senast är det Kristianstadsbladets ledarskribent Jörgen Jörgensen som ställer frågan varför ”Det är så stilla i rådhuset” och efterfrågar ”ett starkt och tilltalande reformprogram” för Kristianstad.

För en gång skull så tänker jag inte delge er mina egna tankar utan jag hoppas att ni kan kommentera de frågeställningar som Jörgensen diskuterar i dagens ledare. Jag kan dock avslöja att jag i de flesta avseende delar Jörgensens analys och jag återkommer till frågan under inledningen av nästa vecka. Men vad tycker ni – hur har vi i femklövern i Kristianstad använt första åttondelen av ”vår” mandatperiod?

Mathias Knutsson

PS Rubriken är ett citat av den brittiske historikern E.H. Carr DS

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att politikerna i Christianstad saknar ideer om framtiden. När kommer du till makten och ändrar på den saken?

Lena K

Mathias Knutsson sa...

Hej Lena K,

Tack för din kommentar. Jag kommer till makten senast den 19 september 2010.

Med vänlig hälsning
Mathias

Anonym sa...

Jörgensen skriver om ett viktigt och allvarligt problem för kommunledningen i Kristianstad. När levererar ni förslag och resultat? Vad händer med era vallöften och reformer? Alliansen fick mitt förtroende i valet men nu är jag besviken på hur ni sköter ruljansen i Kristianstad. Det fungerar OK i landstinget och regeringen, men det händer inget i vår kommun. Det går inte att bara vänta och hoppas att Reinfeldt och Olofsson ska ordna allt 2010.

Frankieboy

Anonym sa...

Hej Mathias
Det är inte svårt att förstå varför inget händer i Kristianstad. För det första så har det aldrig hänt nåt och för det andra så har m och c satt alla sina unga och duktiga politiker åt sidan.Jag tror att alliansen i Kristianstad redan har förlorat valet 2010. När du och alla yngre moderater förlorade kampen mot "rävkärringen" och gubbarna så försvann nog den lilla chans som eventuellt fanns. Jag hoppas att jag har fel men trist nog så har alliansen i Kristianstad begått för många misstag och gjort på tok för lite vettigt. Lycka till iallafall. Du är en av få som kan vända det hela :-)

Hälsningar
Petra