tisdag, september 12, 2006

Vad har en gårdsbutik, en högskola och en "Science Park" gemensamt?



Bildtext: På bilden syns Margareta, Therese, Aina och Birgitta ute på Viby Potatis

Idag har Birgitta Sellén, riksdagsledamot för Centerpartiet, besökt Kristianstad. Jag fick sätta ihop programmet i absolut sista stund, men tack vare Margareta Hällerståhl och Lena Joelssons hjälp och stöd så lyckades vi ordna ett riktigt bra program.

Birgitta Sellén gjorde först ett besök på Viby Potatis, en av Sveriges äldsta och absolut bästa gårdsbutiker, där Therese Collin och Aina Nordström presenterade butiken och företaget för oss. Efter det trevliga besöket i Viby åkte vi till Högskolan Kristianstad för ett lunchmöte med studenterna. På högskolan hade Birte Sandberg, Qalinle Dayib och Petri Salonen arbetat hårt med att informera studenterna om vårt besök och fixat allt det praktiska kring lunchmötet. Dagen avslutades med ett besök på Krinova, Kristianstads Science Park, där Lena Åsheim beskrev Krinovas verksamhet och mål.

Jag är tacksam för all hjälp som mina partikamrater gav mig när tiden blev för knapp för att både hinna med mina egna uppgifter och de uppgifter som ”någon annan” skulle ha gjort. Två lärdomar går att dra av det som hände idag: vänner med nätverk och kontakter är ovärderliga samt att ”nånannanismen” är otroligt farlig…

Mathias Knutsson

Inga kommentarer: