tisdag, oktober 26, 2010

Om konsten att följa sitt hjärta...

Efter flera månaders tystnad så tar jag upp skrivandet igen. De senaste månaderna har präglats av stora förändringar i mitt liv: jag har börjat ett nytt arbete, antagit nya spännande utmaningar och jag har även återvänt till Kristianstad.


Under våren växte beslutet fram att byta karriär och jag lämnade min chefstjänst för att istället arbeta som högskolelärare och egenföretagare. Familjeskäl var helt avgörande för mitt val, men jag lockades även av möjligheten att få arbeta med nya uppgifter och pröva en (nästan helt) ny yrkesroll.

I somras tog vi dessutom det stora steget och flyttade tillbaka till Kristianstad efter en kort sejour på annan ort. Under den tid när jag rest som mest i tjänsten var det tryggt att ha min familj närmare släkt och vänner upp i de småländska skogarna, men när situationen ”normaliserades” så gick flyttlasset tillbaka söderut.

Avslutningsvis vill jag bara hälsa både gamla och nya läsare välkomna tillbaka till min blogg! Jag hoppas att vi ska få ett spännande och intressant utbyte av tankar och idéer!

Mathias Knutsson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul!
Kommer att följa din blogg med spänning! stå på dig Mathias!

Anonym sa...

Äntligen vaknar bloggen till liv igen. Hoppas på insiktsfulla inlägg som du brukar publicera. Välkommen hem.

Mvh Jens