torsdag, september 05, 2013

Om bluffar, bubblor och ovisshet inför domedagen...

Hade en intressant konversation med en lurendrejare på ett av alla dessa blufföretag: "I am calling from the Head Office and I will help you with your computer...". 

Uppenbarligen blev han lite provocerad av min attityd för han ringde upp igen - fyra gånger - för att gnälla, skälla och fråga varför jag behandlade honom så illa (!). För han vill ju bara hjälpa mig... 

Slutligen informerar han mig om att Gud kommer att straffa mig för att jag är så hejdlöst oförskämd, elak och stygg. Tja, den risken är jag beredd att ta...


Gud kommer säkert även att straffa mig för att jag har begär till min nästas hus. Men om jag tyglar begäret tills efter den stundande bokraschen 2015/2016 så är det ju mitt hus...

Mathias Knutsson

Inga kommentarer: